20 Kwiecień 2018 04:48
KONTAKT o22.pl COŚ SIĘ WYDARZYŁO - POINFORMUJ NAS O TYM WYŚLIJ SMS lub MMS NA 693866065 lub NAPISZ


Reklama
blank.gif
blank.gif
Kefir zamiast piwa?
blank.gifGospodarka
Jogurty pitne

W grupie jogurtów możemy zauważyć znaczne zróżnicowanie rynku pod kątem docelowych grup konsumentów, np. jogurty dla dzieci, jogurty pitne, jogurty z kawałkami owoców, jogurty naturalne, kremowe, jogurty nowoczesne - probiotyczne.

W Polsce produkuje się około 250-400 mln litrów jogurtów. Około 5 proc. to jogurty typu light, 87 proc. - standardowe oraz 8 proc. - kremowe. Dominującą rolę w tej grupie mają jogurty smakowe, których udział ilościowy w całej kategorii wynosi około 82 proc. Pod względem wartościowym udział jogurtów smakowych w całej kategorii jest większy i wynosi około 85 proc. Najpopularniejsze smaki to truskawkowy, brzoskwiniowy i morelowy. Mlekovita ma np. dwie linie jogurtów: jogurty Freskovita o smaku naturalnym, truskawkowym, brzoskwiniowym, malinowym i z morelą, a oprócz tego Jogurty Polskie - truskawka, owoce leśne, wiśnia z musli, kawa z guaraną, jabłko z miętą, wiśnia z żeńszeniem, różowy grejpfrut z zieloną herbatą i pomarańcza z melisą.

Największy udział w sprzedaży jogurtów mają super- i hipermarkety - około 70 proc.

Dominują opakowania 300-400 g - około 25 proc. udziału oraz opakowania do 150 g - około 50 proc.

Kefiry

Kefiry usprawniają proces przyjmowania niezbędnego dla organizmu białka, obniżają ciśnienie tętnicze i poziom złego cholesterolu we krwi. Hamują też rozwój chorobotwórczych bakterii występujących w przewodzie pokarmowym oraz wspomagają leczenie chorób cywilizacyjnych.

W tej kategorii dominują kefiry naturalne w opakowaniach 300-400 g. Kefiry smakowe (truskawkowe, brzoskwiniowe) powoli zwiększają swój niewielki udział w tej kategorii produktów. Główne kierunki rozwoju to przede wszystkim modyfikacje opakowań - grafika i gramatura.

- Kefiry, chociaż sprzedają się przez cały rok, to główne nasilenie sprzedaży przypada na miesiące letnie, kiedy to sprzedaż tych produktów wzrasta dwu-, trzykrotnie - mówi Ryszard Pizior, kierownik Działu Handlu i Marketingu OSM Włoszczowa.

Innego zdania jest Edyta Rapsiewicz, z-ca dyrektora ds. handlu ZUH ROBICO.

- Kefiry przestały już być produktem typowo sezonowym, ponieważ wytworzył się nowy trend spożywania produktów zdrowotnych. Dlatego co roku w naszej firmie odnotowujemy wzrost sprzedaży w tym asortymencie. Oczywiście znaczny przyrost sprzedaży przypada na sezon letni - mówi Edyta Rapsiewicz.

Maślanki

Maślanki orzeźwiają, są niskotłuszczowe i bogate w lecytynę. Dzięki temu, że zawierają kwas mlekowy, pobudzają i regulują procesy trawienne. Pozycjonowane są pomiędzy jogurtami owocowymi i kefirami. Ocenia się, że wielkość rynku tych produktów jest o około 30 proc. większa niż w przypadku kefirów. Główną rolę w tej kategorii odgrywają maślanki naturalne - około 90 proc.

- Trendy rozwoju w tej kategorii produktów to zawartość tłuszczu (light), smaki, maślanki acidifilne i probiotyczne. Ogromne znaczenie ma też rodzaj opakowania - wielkość oraz grafika - mówi Ryszard Pizior.

Maślanki i mleczne napoje pitne to w dalszym ciągu produkty typowo sezonowe.

Marketing

Mimo różnorakich działań marketingowych, napoje mleczne są zdecydowanie produktem sezonowym. Prezes OSM Włoszczowa Stanisław Skóra twierdzi, że sprzedaż od maja do sierpnia, a więc w ciągu 4 miesięcy, stanowi ponad 40 proc.

rocznej sprzedaży napojów mlecznych.

W naszym kraju pojawiła się tendencja europejska, która bardzo dynamicznie się rozwija: klienci poszukują produktów świeżych, z krótkim terminem przydatności do spożycia, w nowoczesnych, ekologicznych i zarazem funkcjonalnych opakowaniach.

Potwierdzeniem tego jest coraz większe spożycie produktów w opakowaniach szklanych. - Coraz bardziej dla klientów liczy się nie tylko cena. Są oni w stanie zapłacić nawet wyższą cenę za produkt, otrzymując w zamian jego wysoką jakość i walory smakowe - mówi Edyta Rapsiewicz.

Takim przykładem jest Zimne Mleko mikrofi ltrowane w szklanej butelce, które firma ROBICO wprowadziła na rynek pod koniec 2004 r. To jedyne w Polsce mleko oferowane w szklanej butelce.

Źródło: Rynek Spożywczy
blank.gif
blank.gif blank.gif
Komentarze
blank.gif Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój? blank.gif
Dodaj komentarz
blank.gif Zaloguj się, aby móc dodać komentarz. blank.gif
Oceny
blank.gif
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
blank.gif
Stat4u
blank.gif
statystyka
blank.gif
Nawigacja
blank.gif blank.gif
Najczęściej czytane
blank.gif blank.gif
Ostatnie artykuły
blank.gif
Brak artykułów
blank.gif
Pogoda
blank.gif
blank.gif
Polecamy
blank.gif
Idealna kobieta
Łukęcin
Seo katalog
Czarny humor
katalog stron
wpadki
Usługi elektryczne zachodniopomorskie


blank.gif
Logowanie
blank.gif
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank.gif
Partnerzy
blank.gif

blank.gif
Ankieta
blank.gif
Czy Jestes za wprowadzeniem Euro-waluty w Polsce?

TAK

NIE

NIE WIEM

blank.gif
Ostatnio na forum
blank.gif
Najnowsze tematy
Regulamin
Najciekawsze tematy
Regulamin [0]
blank.gif
Przetłumacz stronę
blank.gif

blank.gif
Newsletter
blank.gif
Aby móc otrzymywać e-maile z Wiadomości musisz się zarejestrować.
blank.gif
Warto zobaczyć
blank.gif
filmy erotyczne
Katalog stron
Filmy online
telewizja HDTV
Inspiracje
Mocny czarny humor
blank.gif
RSS
blank.gif
blank.gif
Wygenerowano w sekund: 0.02 6,741,776 Unikalnych wizyt Theme Nautica by Harly