18 Sierpień 2018 03:07
KONTAKT o22.pl COŚ SIĘ WYDARZYŁO - POINFORMUJ NAS O TYM WYŚLIJ SMS lub MMS NA 693866065 lub NAPISZ


Reklama
blank.gif
blank.gif
Barcelona powie wszystko o Kubicy
blank.gifSport - Dopiero Grand Prix Hiszpanii pokaże, jak szybki jest Robert Kubica i BMW Sauber - uważa Maurycy Kochański, ekspert Polsatu. Jutro na torze Circuit de Catalunya odbędą się treningi

Hamilton: Kubica jeździ na granicy ryzyka. To twardziel

Jak naprawdę szybki jest Kubica

Łukasz Cegliński: Robert Kubica mówi, że w wyścigu w Barcelonie różnice między zespołami będą mniejsze niż we wcześniejszych GP. Dlaczego?

Maurycy Kochański, kierowca wyścigowy serii Austria F3, ekspert Polsatu: - To jest najbardziej oblegany tor testowy, na którym każdy wie, jak dogadać się z bolidem - zespoły i kierowcy wiedzą, gdzie i z której strony może powiać wiatr albo jak ustawiać bolidy przy konkretnej temperaturze. Na dodatek w zeszłym tygodniu niemal wszystkie zespoły jeździły tam przez cztery dni, więc jutrzejsze treningi będą służyć kolejnym poprawkom, a nie zasadniczym ustawieniom, jak to ma miejsce w przypadku innych GP.

Co liczy się najbardziej na Circuit de Catalunya?

- Tor jest połączeniem średnio szybkich i szybkich zakrętów, więc bardzo liczy się docisk bolidu do nawierzchni, czyli tzw. downforce. Sztuka polega na tym, że ustawiając aerodynamikę, zespoły muszą znaleźć kompromis pomiędzy przyczepnością w średnio szybkich partiach toru a prędkością na prostej. Na zakrętach trzeba bowiem mocniej docisnąć samochód do asfaltu, a to przeszkadza w osiąganiu maksymalnej szybkości na prostej. Przed prostą start-meta jest teraz ciekawa, zwalniająca szykana, a zaraz potem długi odcinek, na którym można wyprzedzać. Tor jest zróżnicowany, a więc reprezentatywny. I techniczny zarazem. Dlatego zespoły bardzo chętnie tu testują.

Czy ta charakterystyka jest dobra dla BMW Sauber?

- Do tej pory nie była, bo w Barcelonie potrafi wiać, a bolid F1.08 był wrażliwy na wiatr. W takiej sytuacji kierowca po prostu nie jest w stanie jechać blisko limitu po szybkich partiach toru. Zwróćmy także uwagę, że bolidy BMW Sauber w trzech pierwszych GP rzadko łapały się do pierwszej dziesiątki, jeśli chodzi o maksymalną prędkość podczas wyścigu lub treningu, ale jednak uzyskiwały rewelacyjne czasy. To świadczy o olbrzymich możliwościach F1.08 w sektorach torów, w których maksymalna prędkość odgrywa mniejszą rolę.

Podczas ostatnich testów w F1.08 zamontowano nową pokrywę silnika - ona ma poprawić jazdę przy dużym wietrze.

- To niejedyna zmiana, bo nie zapominajmy, że w F1 nie jest tak, że wstawia się jeden element i gotowe. Przepływ powietrza trzeba regulować na całym bolidzie, choć czasem jest to nieznaczne wykrzywienie jednej lotki. W Barcelonie aerodynamika liczy się bardzo, i jeśli będzie wiało, to BMW Sauber może jednak mieć problem. Ale z drugiej strony na pewno nie tak duży, żeby wypaść poza pierwszą trójkę zespołów. Robert Kubica i Nick Heidfeld po testach wypowiadali się pozytywnie o zmianach aerodynamicznych w bolidzie, więc jest szansa, że te problemy są nieaktualne.

Czy BMW Sauber utrzyma się w Barcelonie na czele klasyfikacji konstruktorów?

- Trudno powiedzieć, bo ten wyścig będzie zupełnie inny niż poprzednie. Pierwsze trzy GP były próbami, niejako kolejnymi testami przedsezonowych modyfikacji i nowych bolidów, które większość zespołów wprowadziło w sezonie 2008. Teraz wnioski z tych trzech wyścigów zostały przeanalizowane w laboratoriach, a część usprawnień przetestowano już w zeszłym tygodniu na tym torze. Dlatego uważam, że GP Hiszpanii będzie bardziej miarodajnym wyścigiem niż GP Australii. W Barcelonie zobaczymy efekt konkretnych przemyśleć i może to być kluczowy wyścig sezonu, bo przed kolejnymi startami nie będzie już takich przerw.

BMW Sauber miało już pole position, najszybsze okrążenie w wyścigu i jako jedyny zespół był na podium w każdym GP. Kiedy będzie zwycięstwo?

- Ono jest możliwe, bo kto potrafi wygrać kwalifikacje i wykręcić najlepszy czas pojedynczego kółka, ten jest zdolny walczyć o wygraną. Sęk w tym, że to świetne tempo trzeba utrzymać przez cały wyścig. Moim zdaniem na razie zamiast pytania o to, czy BMW Sauber wyprzedzi Ferrari, trzeba myśleć o tym, czy BMW Sauber obroni się przed McLarenem. Moim zdaniem tak. Dogonienie Ferrari teoretycznie jest możliwe, ale włoski zespół musiałby zatrzymać się w rozwoju.


Źródło: Gazeta Wyborcza
blank.gif
blank.gif blank.gif
Komentarze
blank.gif Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój? blank.gif
Dodaj komentarz
blank.gif Zaloguj się, aby móc dodać komentarz. blank.gif
Oceny
blank.gif
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
blank.gif
Stat4u
blank.gif
statystyka
blank.gif
Nawigacja
blank.gif blank.gif
Najczęściej czytane
blank.gif blank.gif
Ostatnie artykuły
blank.gif
Brak artykułów
blank.gif
Pogoda
blank.gif
blank.gif
Polecamy
blank.gif
Idealna kobieta
Łukęcin
Seo katalog
Czarny humor
katalog stron
wpadki
Usługi elektryczne zachodniopomorskie


blank.gif
Logowanie
blank.gif
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank.gif
Partnerzy
blank.gif

blank.gif
Ankieta
blank.gif
Czy Jestes za wprowadzeniem Euro-waluty w Polsce?

TAK

NIE

NIE WIEM

blank.gif
Ostatnio na forum
blank.gif
Najnowsze tematy
Regulamin
Najciekawsze tematy
Regulamin [0]
blank.gif
Przetłumacz stronę
blank.gif

blank.gif
Newsletter
blank.gif
Aby móc otrzymywać e-maile z Wiadomości musisz się zarejestrować.
blank.gif
Warto zobaczyć
blank.gif
filmy erotyczne
Katalog stron
Filmy online
telewizja HDTV
Inspiracje
Mocny czarny humor
blank.gif
RSS
blank.gif
blank.gif
Wygenerowano w sekund: 0.01 6,821,619 Unikalnych wizyt Theme Nautica by Harly