20 Kwiecień 2018 04:38
KONTAKT o22.pl COŚ SIĘ WYDARZYŁO - POINFORMUJ NAS O TYM WYŚLIJ SMS lub MMS NA 693866065 lub NAPISZ


Reklama
blank.gif
blank.gif
Markowe Chiny w natarciu
blank.gifGospodarka Najcenniejszą marką świata jest Google, wart 86,1 mld dol. - twierdzą analitycy firmy badawczej Millward Brown Optimor.

Brytyjska firma Millward Brown Optimor co roku przygotowuje BrandZ - zestawienie najdroższych marek świata - i ogłasza je w dzienniku "Financial Times". W tym roku łączna wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 21 proc. do 1,94 bln dol. (wobec z 1,6 bln w ubiegłym roku). - Nasze dane pokazują, że silnym markom łatwiej jest przetrwać recesję i bessę na giełdzie niż markom słabym - mówi Joanna Seddon, szefowa Millward Brown Optimor. Nawet w trudnych czasach konsumentom łatwiej wydać pieniądze na markę, którą lubią.

Google znajduje się na czele tej listy już drugi rok z rzędu. Jednak największy przyrost wartości odnotowała inna amerykańska marka - Apple. Wyceniono ją na 55,2 mld dol., czyli o 132 proc. wyżej niż przed rokiem. Taki skok spółka zawdzięcza sukcesowi uruchomionego w zeszłym roku iPhone'a, który sprzedał się w ponad 4 mln sztuk na całym świecie (dane ze stycznia). Marki w całym sektorze technologicznym zdrożały średnio o 33 proc. To jeden z największych wzrostów spośród wszystkich branż.

W pierwszej dziesiątce znalazły się tylko dwie marki spoza USA. Chińska sieć telefonii komórkowej China Mobile oraz fińska Nokia. O ile ta druga znajduje się wśród liderów od lat, o tyle obecność w tym gronie chińskiego operatora jest niespodzianką. Zresztą ranking wyraźnie wskazuje na wzrost marek z Państwa Środka. Aż siedem z pierwszej setki pochodzi z dojrzałych rynków azjatyckich - Japonii, Korei i Hongkongu, a ich łączna wartość wzrosła w ub.r. zaledwie o 7 proc. Z kolei wartość czterech chińskich marek, które w tym roku dopiero weszły do BrandZ, wzrosła aż o 51 proc. (do 124 mld dol.). China Mobile, Bank of China, China Construction Bank oraz ICBC dopiero zaczynają swój globalny marsz, a więc ich wartość w najbliższych latach może rosnąć. W zestawieniu nie ma marek z Europy Środkowej i Wschodniej.

BrandZ powstaje opierając się na bezpośrednich wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Zupełnie inną metodologie opartą przede wszystkim na analizie finansowej stosuje firma doradztwa marketingowego Interbrand prowadząca własny i dużo starszy ranking najdroższych marek świata. W jej zestawieniach od lat przoduje marka Coca-Cola, warta 65,3 mld dol., podczas gdy Google zajmuje dopiero 20. miejsce z wartością 17,8 mld dol. (dane z 2007 r.).
Źródło: Gazeta Wyborcza
blank.gif
blank.gif blank.gif
Komentarze
blank.gif Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój? blank.gif
Dodaj komentarz
blank.gif Zaloguj się, aby móc dodać komentarz. blank.gif
Oceny
blank.gif
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
blank.gif
Stat4u
blank.gif
statystyka
blank.gif
Nawigacja
blank.gif blank.gif
Najczęściej czytane
blank.gif blank.gif
Ostatnie artykuły
blank.gif
Brak artykułów
blank.gif
Pogoda
blank.gif
blank.gif
Polecamy
blank.gif
Idealna kobieta
Łukęcin
Seo katalog
Czarny humor
katalog stron
wpadki
Usługi elektryczne zachodniopomorskie


blank.gif
Logowanie
blank.gif
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank.gif
Partnerzy
blank.gif

blank.gif
Ankieta
blank.gif
Czy Jestes za wprowadzeniem Euro-waluty w Polsce?

TAK

NIE

NIE WIEM

blank.gif
Ostatnio na forum
blank.gif
Najnowsze tematy
Regulamin
Najciekawsze tematy
Regulamin [0]
blank.gif
Przetłumacz stronę
blank.gif

blank.gif
Newsletter
blank.gif
Aby móc otrzymywać e-maile z Wiadomości musisz się zarejestrować.
blank.gif
Warto zobaczyć
blank.gif
filmy erotyczne
Katalog stron
Filmy online
telewizja HDTV
Inspiracje
Mocny czarny humor
blank.gif
RSS
blank.gif
blank.gif
Wygenerowano w sekund: 0.01 6,741,757 Unikalnych wizyt Theme Nautica by Harly